@pedros
ot to -> im więcej tego meritum uświadczy tym lepiej na tym wyjdziemy wszak nieraz używki też kupujemy
@leonn
Bingo! Tylko teraz przełożyć to na praktykę
Ale myślę że zgodzisz się ze mną że oliwka z dużą domieszką PAO zrobi swoje nawet w takim silniku. Zapytałbym tylko czy 0w40 czy jednak 0w30 dla krótkich dystansów.
Żeby było po mojemu to jeżeli auto pokonuje dziennie 2x15km lub mniej + weekendowe/wakacyjne wycieczki to rozważałbym montaż chłodnicy oleju + zalewanie niższej lepkości niż rekomendowana. Dzięki temu smarowanie na co dzień jest lepsze, a w razie dalszej wyprawy oliwa nie traci tak bardzo lepkości.
Ekonomiczność tego rozwiązania zostawiam do wyliczenia -> luźna sugestia
ot to -> im więcej tego meritum uświadczy tym lepiej na tym wyjdziemy wszak nieraz używki też kupujemy

@leonn
Bingo! Tylko teraz przełożyć to na praktykę

Żeby było po mojemu to jeżeli auto pokonuje dziennie 2x15km lub mniej + weekendowe/wakacyjne wycieczki to rozważałbym montaż chłodnicy oleju + zalewanie niższej lepkości niż rekomendowana. Dzięki temu smarowanie na co dzień jest lepsze, a w razie dalszej wyprawy oliwa nie traci tak bardzo lepkości.
Ekonomiczność tego rozwiązania zostawiam do wyliczenia -> luźna sugestia
Komentarz